Blot_9-18_Hacker1


آیا هنوز مثل پیرزن‌ها راه‌تان را در اینترنت باز می‌کنید؟ آیا برای هر کار کوچکی صد بار کلیک می‌کنید و برای جستجوی هر کلمه‌ای پدر کیبورد را در می‌آورید و با حداقل سرعت از طولانی‌ترین راه ممکن حرکت می‌کنید؟ خواهشاً نفر پشت سری‌تان را انقدر عذاب ندهید. دیگر وقت آن رسیده تا مثل هکرها لذت بیشتری از وبگردی ببرید. با ما باشید با ۹ ترفند جالب برای لذت بردن از اینترنت.

Surf

۱- باز کردن دوباره‌ی برگه‌ای (tab) که به اشتباه بسته‌اید

از میانبر Ctrl + Shift + T  برای ویندوز و Command + Shift + T برای مک استفاده کنید تا آخرین برگه‌ای که به اشتباه بسته‌اید، دوباره باز شود. این کار بر روی گوگل کروم و فایرفاکس جواب می‌دهد.

۲- پنجره incognito را باز کنید تا همزمان از دو اکانت گوگل استفاده کنید

هر کسی حداقل ۳ تا ایمیل دارد و گوگل فقط یک کدام‌شان را به عنوان اکانت اصلی می‌شناسد. برای بالا آمدن با سایر اکانت‌ها باید از اکانت اصلی خارج شویم و وارد اکانت بعدی شویم. پس چکار کنیم تا بتوانیم همزمان با هر ۳ اکانت بالا بیاییم و ایمیل‌های‌شان را چک کنیم؟ بر روی کروم راه حل این است که incognito باز کنیم. چطور؟ Ctrl + Shift + N در ویندوز و Command + Shift + N در مک.

بر روی مرورگر فایرفاکس می‌توانید Ctrl + Shift + P را استفاده کنید. کاربران مک نیز برای این‌کار باید از Command + Shift + P استفاده کنند.

۳- از نرم‌افزارهای مدیریت کلمه عبور استفاده کنید تا دیگر مجبور نباشید هر دفعه رمزهای‌تان را حفظی وارد کنید

نرم‌افزارهایی نظیر LastPass و Mitro خوراک کسانی است که نمی‌خواهند سی بار کلمه عبور اشتباهی را وارد کنند تا اکانت‌شان قفل شود. این جور نرم‌افزارها مثل یک افزونه بر روی کروم یا فایرفاکس کار می‌کنند. برای استفاده از آن‌ها فقط کافی است با اکانت فیسبوک یا جی‌میل‌تان بالا بیایید تا نرم‌افزار از شما بپرسد آیا دوست دارید این کلمه عبور برای دفعات بعدی ذخیره شود یا خیر؟ این نرم‌افزارها بر روی چند کامپیوتر هم کار می‌کنند، بنابراین دسترسی به کلمه‌های عبور در خانه و محل کار را برای‌تان میسر می‌کنند.

۴- از عبارت site: در جستجوی دامنه سایت استفاده کنید تا دقیقاً همان مطلبی که گم کرده‌اید را دوباره بیابید

100fi100

مطلبی را چند روز پیش در یک سایت مشخص مطالعه کرده‌اید و حالا که با دوستان‌تان در حال گفتگو هستید یادتان می‌آید عجب مطلب جالب و بدردبخوری بود. فقط حیف که یادتان نیست دقیقاً عنوانش چه بود! برای این‌که مجبور نشوید کل آن سایت را زیر و رو کنید خیلی راحت ابتدا عبارت site: را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید. سپس آدرس سایت را با پسوندش بنویسید (website.com) و یک کاما جلویش بگذارید. بعد هم لغت کلیدی آن مقاله را جلوی کاما بنویسید. مثلاً در سایت Cnet که در مورد کالاهای دیجیتالی مطلب می‌نویسد چیزی در مورد گوشی گالکسی s6 سامسونگ خوانده‌اید که حالا می‌خواهید آن‌را به یاد بیاورید. کافی است عبارت ” site:Cnet.com, galaxy s6 ” را گوگل کنید تا همان مطلب برای‌تان بالا بیاید.

۵- در بوکمارک گوگل کروم، جای اسم را خالی بگذارید تا آیکون نمایش داده شود و فضای بیخودی گرفته نشود

آیا نوار بوکمارک گوگل کروم‌تان بیش از اندازه شیر تو شیر شده است؟ روی یک بوکمارک کلیک راست کنید و گزینه ویرایش یا edit را انتخاب کنید. نام بوکمارک را delete کرده و جای اسم را خالی بگذارید و ذخیره کنید. چیزی که به جا می‌ماند favicon نام دارد و در واقع لوگوی سایت است. برای نظم بخشیدن بیشتر به نوار بوکمارک‌ می‌توانید روی آن فولدر هم ایجاد کنید.

۶- از نرم‌افزار Adblock استفاده کنید تا جلوی تبلیغات مزاحم را بگیرید

تبلیغات زیادش هم خوب نیست. حال آدم را خراب می‌کند. سه خط مطلب می‌خواستید بخوانید اما یکهو انقدر پنجره تبلیغاتی باز شد که باعث شد قید آن مطلب را بزنید. خب Adblock وامانده را دانلود کرده و نصب کنید تا به این بدبختی مزمن خاتمه بدهید.

۷- ماوس را روی لینک‌ها نگه دارید تا در گوشه سمت چپ تصویر مسیرشان را ببینید

popup

نشانه‌گر ماوس را روی کلمه‌ای هایپرلینک شده نگه دارید تا در گوشه پایین چپ تصویر، بر روی نوار کوچکی که ظاهر می‌شود، آدرس مقصد این لینک را ببینید. این برای آن سایت‌هایی خوب است که می‌خواهند شما را سر کار بگذارند یا محتوای مزخرف در اختیارتان قرار دهند. به این ترتیب برای وبگردی رکب نخواهید خورد.

۸- موقع باز کردن یک لینک دکمه Ctrl را نگه دارید تا مرورگر یک برگه جدید باز کند

یکی از ساده‌ترین نکات وبگردی در اختیار داشتن صفحاتی است که ممکن است به آن‌‌ها احتیاج پیدا کنید. بعضی لینک‌ها با همان کلیک چپ خالی روی یک برگه جدید باز می‌شوند اما بعضی‌های دیگر نه! برای این‌که مطمئن باشید با باز شدن لینک، صفحه‌ای که در آن هستید را از دست نمی‌دهید، موقع کلیک چپ زدن دکمه Ctrl یا Command را هم بگیرید. در این جور مواقع دکمه غلتکی ماوس هم همان کار کلیک چپ را می‌کند.

۹- جستجوی عبارات یا جملات با یک کلیک راست ساده

اگر در متنی، عبارت یا جمله‌ای به چشم‌تان خورد که می‌خواستید آن‌را گوگل کنید، حتماً نیازی نیست بنویسیدش. با گرفتن کلیک چپ، جمله را انتخاب کنید و بعد روی آن راست کلیک بزنید و از بین گزینه‌ها، گزینه‌ی ” جستجوی گوگل ” را انتخاب کنید.

منبع : blog.bamilo.com