۰۷۸۶۳۴۳۳-photo-windows-10-banner

ویندوز  همان پنجره نام آشنا برای همه ما هست، ویندوز ۱۰ آمده تا این پنجره را دوباره باز کند تا نسیم دلنوازی بین ما بپیچد. یکی از شعارهای ویندوز ۱۰ این است که ما همان ویندوز آشنا ولی اینبار مدرن آمده ایم . در این ویندوز مایکروسافت سعی بر این کرد تا بتواند کاربران خود را راضی نگه دارد به همین دلیل دیگر زمان آن رسیده که با ویندوز ۷ خداحافظی کنیم و به دنیای جدید سلام دوباره کنیم.

حالا چگونه به ویندوز ۱۰ به صورت رایگان مهاجرت کنیم:

به این نکته توجه کنید که شما زمانی ویندوز ۱۰ را می گیرید که از ویندوز ۷ یا ۸ سرویس پک ۱ استفاده کنید.

پس برای اینکه بدانید چه نسخه ای استفاده می کنید به قسمت Run بروید و دستور Winver را درون این پنجره وارد کنید تا صفحه ای مانند شکل زیر ظاهر شود اگر درون این پنجره برای شما نوشته بود نسخه Ultimate یعنی شما می توانید به ویندوز ۱۰  به صورت رایگان مهاجرت کنید.

winver-windows-7-sp1

اگر ویندوز شما سروسی پک ۱ نبود می توانید به این صفحه مراجعه کرده و فایل مربوط را بصورت دستی دانلود نموده و فقط مطمئن شوید که ، اگر ویندوز شما ۶۴ بیت است باید فایل KB976932-X64 را دانلود کنید و اگر ۳۲ بود فایلKB976932-X86 را دانلود نموده . نصب کنید تا به شما اجازه نصب ویندوز ۱۰ را بدهد ( بر روی این لینک کلیک کنید )

بعد از آنکه اطمینان دارید که ویندوز شما کاملا آپدیت بوده و ویندوز آپدیت فعال است ، آیکون کوچک ویندوز در زمان کوتاهی بر روی تسکبار شما نشسته و پیغام مورد نظر را برای شما فعال می کند ولی اگر این آیکون را ندیدید بدانید که پی سی شما برای ویندوز ۱۰ آماده نیست و یا ممکن است شما آخرین بروزرسانی ها را انجام نداده اید.

windows-10-upgrade-1024x768

ولی اگر نمی خواهید تمام آپدیت ها را انجام بدهید تا آیکون ویندوز نمایان شود می توانید از این لینک اقدام به دانلود آپدیت مورد نظر کنید

بعد از اینکه فایل مورد نظر را نصب کردید بر روی آیکون کوچک ویندوز که در سمت راست تسکبار قرار داردکلیک کرده و  بر روی Reserve your free upgrade کلیک کنید سپس ایمیل خود را وارد نموده و منتظر بمانید تا تاییدیه به ایمیل شما داده شود و بعد از آنکه ویندوز کاملا برای آپدیت آماده بود بر روی Send Information کلیک کیند  و تمام

اگر ویندوز ۱۰ برای شما آماده باشد ، پیغامی دریافت خواهید کرد. و بهتر است که از فایل های سیستمی خود که قبلا به آن پرداخته ایم بکاپ بگیرید تا مطمئن شوید ویندوز ۱۰ صحیحی و سالم بر روی دستگاه شما می نشیند.

و از همه مهمتر این است که قبل از آپدیت مطمئن شوید که حداقل فضای مورد نیاز برای نصب ویندوز را دارید که برای ویندوز ۱۰ ۳۲ بیت حداق ۱۶ گیگابایت و برای ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت ۲۰ گیگابایت فضا نیاز می باشد

و سپس در زمان شروع دانلود پیغامی برای شما ظاهر می شود کافی است که Accept را زده و به دانلود ویندوز ۱۰ ادامه دهد

اطلاعاتی که می تواند به شما کمک کند :

  • هیچ فایلی پاک نخواهد شد
  • شما نیازی به وارد کردن رمز خود برای نصب ویندوز ۱۰ نخواهید بود
  • از آپدیت بودن سیستم عامل و سخت افزارها اطمینان داشته باشید
  • Windows Device Manager را باز کنید و مطمئن شوید که تمام سخت افزارها به درستی کار می کنند
  • شما نیاز به یک اکانت مایکروسافت خواهید داشت تا بتوانید از حداکثر امکانات استفاده کنید.

منبع : windowscenter.ir